Zbudujemy SOC u Ciebie
- minimum 500 tys. zł miesięcznie na sam zespół
Jest to droższe rozwiązanie. Nie zawiera kosztów narzędzi.
Budowa własnego SOCu przypomina trochę pakowanie walizki - na tydzień i miesiąc zabierasz tyle samo rzeczy ze sobą. Budując minimalną wersję SOCu zdolnego do działania 24 godziny na dobę, jednocześnie jesteś w stanie obsłużyć co najmniej kilku innych klientów dlatego to rozwiązanie jest mało optymalne finansowo jeśli nie jesteś wielką korporacją.
Potrzebujesz zatrudnić ludzi, którzy będą w stanie przeprowadzić Cię przez każdy etap budowy SOCu od A do Z i jego utrzymania. Poniższe punkty stanowią jedynie poglądowy zarys.
- architekt (~40k zł)- audyt infrastruktury, plan działania, wybór technologii i narzędzi, przygotowania dokumentacji (polityki, procedury), spotkania z dostawcami narzędzi/technologii
- integrator
(~30k zł)
- ktoś musi zrobić audyt Twoich urządzeń i je podłączyć
- 4x inżynier rul (~120k zł)
- same logi przechodzą etap normalizacji oraz korelacji, dla dalszego ich
- 4x admin/devops
(~120k zł)
- opieka sprzętowa, instalacja, konfiguracja, ciągłość działania narzędzi 24 godziny na dobę
- 8x analityk SOC L1/L2
(~160k zł)
- team leader
(~20k zł)
- dbanie o pokrycie zmian, aktualizacje grafiku, szkolenia zespołu, kontrola zespołu, rozwiązywanie problemów
- menedżer
(~30k zł)
- zatrudnienie/zwalnianie, adresowanie problemów, monitorowanie metryk/KPI, eskalacje klientów (każdy wewnętrzny departament to osobny klient)
Chcąc utrzymać zespół SOC pracujący całą dobę musimy wziąć pod uwagę wszystkie okoliczności typu choroby, urlopy, nieplanowane wydarzenia, a także ograniczenia wynikające z kodeksu pracy.
Jest to sam zarys / koszt zespołu zdolnego pracować 24 godziny na dobę.